Apunt per tornar a rodar la pilota.

Després d’un any d’impàs, l’Open Santi Silvas engega demà i fins diumenge amb més força que mai. La Fundació Tommy Robredo aposta aquesta nova edició per la promoció “dels jugadors de casa amb la finalitat que puguin aconseguir punts tenint en compte la proximitat dels jocs olímpics de Río” remarca el seu president. D’aquesta manera, Tommy Robredo remarca que el Santi Silvas 2016 es converteix en el millor Open puntuable de l’Estat. Així doncs, 16 tennistes nacionals disputaran el torneig que, compta amb categoria individual i dobles. Es tracta de Quico Tur, Alvaro Illobre, Roberto Chamizo, Enrique Siscar, Juanjo Rodríguez, José Coronado, Carlos Pina, Francesc Prat, Patxi Fadrique, Iosu Villahoz, Juan Gutiérrez, Jacob Nadal, Jordi Ros, Daniel Prada, Josep Cunillera i Pau Martin. “Va ser enviar-los un mail i rebre per part de tots ells una resposta més que positiva on expressaven la seva il·lusió per formar part de l’Open” recorda Robredo.

Exhibició internacional

El president de la Fundació però també apunta que “la nostra voluntat és per apropar l’esport adaptat a la societat en general oferint exhibicions amb el millor tennis del món”. Per aquest motiu, s’ha organitzat un Round Robin entre els 4 millors tennistes internacionals del moment: l’actual número 1 del món, el francès Stephane Houdet, Joachim Gerard, número 2 del rànquing mundial,  Gustavo Fernández, guanyador de les dues últimes edicions (any 2013 i 2014) i actual sisè del món i Stefan Olsson, número 7 del món i guanyador de les quatre primeres convocatòries (dels anys 2009 al 2012). “Volem atraure el màxim de gent possible per donar suport al tennis adaptat. I ho fem amb un gran espectacle i exhibició de nivell”. En aquest sentit, un any més, l’entrada al Club Natació Olot, seu de l’Open, serà gratuïta.

Suport d’sponsors i institucions

El suport de les institucions i empreses –algunes de les quals des de la primera edició- permeten a la Fundació Tommy Robredo tirar endavant la competició, que també disposa d’una nova forma de col·laboració. S’ha creat una polsera solidària que destina tots els diners recollits a la promoció de l’esport adaptat.