Súper herois per als nens

La Difusió de l’esport adaptat com a foment de la força de voluntat i l’esperit de superació entre els més petits és una de les apostes de l’Open Santi Silvas des dels seus inicis. Un any més les escoles de la Garrotxa passaran per les instal·lacions del Club Natació Olot on participaran en els diferents tallers organitzat per la Fundació Tommy Robredo. Les activitats van dirigides als nens i nenes d’entre 8 i 11 anys i consisteixen en diferents estacions en les que es practica algun esport amb algun tipus de discapacitat. Per exemple,  bàsquet en cadira de rodes, slàlom en cadira de rodes, atletisme amb els ulls tapats, etc... D'aquesta manera els nens veuen les dificultats amb les que es troben els esportistes amb discapacitat i valoren el mèrit que té tot el que fan. “A nivell educatiu, ens permet potenciar entre els nostres alumnes l’empatia envers una persona que té una dificultat a més d’aprendre que els obstacles se superen” explica la directora de l’escola Bisaroques. Rosita Vila valora l’experiència de molt positiva “per això cada any repetim i la reforcem amb activitats i tallers complementaris”.

Més ràpids que nosaltres

Des de l’Escola Salvador Vilarrasa de Besalú expliquen que “els nens no es fan a la idea del que viuran fins que veuen els jugadors de tenis en cadira de rodes. Les seves cares es transformen en autèntica admiració. Per ells, aquests esportistes són súper herois”. Marta Cortada, professora del centre, també detalla que “aquest tipus d’activitats ens permeten treballar el respecte a totes les diferències”.

Paral·lelament, als tallers esportius els escolars també entrevisten als jugadors sobre la seva experiència i discapacitat. “He après un munt amb els nens durant tots aquests anys. Per vergonya, no m’havia atrevit a preguntar moltes coses a en Santi, com per exemple aspectes del seu dia a dia que els nens pregunten als jugadors amb tota naturalitat” reconeix Robredo.

Difusió als centres escolars d’Olot

La Fundació també ha portat l’esport a les escoles a través del jugador de tennis en cadira de rodes, Quico Tur, qui ha explicat la seva experiència personal amb els escolars de diferents centres educatius d’Olot. Aquesta iniciativa ens permet “demostrar que una discapacitat és simplement una diferència respecte a altres persones que no et fa inferior, simplement, et fa diferent. La nostra prioritat és normalitzar aquesta diferència entre els més joves”.