Jornades gratificants i engrescadores a les aules

Aquesta setmana, hem viscut dues jornades d’aprenentatge i sensibilització a l’entorn de la discapacitat i l’esport adaptat amb el tennista professional i ambaixador de la fundació, Quico Tur. Amb aquestes trobades, des de la Fundació volem demostrar que una discapacitat és simplement una diferència respecte a altres persones que no et fa inferior, simplement et fa diferent. La nostra prioritat és normalitzar aquesta diferència entre els més joves. Ahir vam estar a les escoles Bisaroques  i Verntallat  i avui, a l’Institut Montsacopa i l’Escola Pia Olot.

Proper, vital, rialler, planer, optimista i bon comunicador. Quico Tur s’ha posat als més joves a la butxaca. Després de compartir la seva experiència personal i èxits en el món professional del tennis en cadira de rodes, Tur ha contestat les preguntes d’un públic totalment entregat. Sense filtres ni tabús, ha rebut preguntes de l’estil: pots tenir fills? De quin equip ets? A quines països has viatjat? Què fas en el teu temps lliure? Quin cotxe tens? Puc fer-me una foto amb tu?

Una gran experiència a tots nivells que els joves han viscut amb interès i concentració. Ara molts d’ells, tancaran el cercle de la trobada d’avui durant la celebració de l’Open Santi Silvas on podran viure de primera mà el que representa seure i moure’s en un una cadira de rodes. Durant els dies el torneig, del 15 al 18 de juny, els alumnes de diferents centres escolars de la Garrotxa podran experimentar sensacions úniques al costat dels millors jugadors de cadira de rodes a través dels circuits d'Esport adaptat ubicats a les instal•lacions del Club Natació Olot.

Tommy Robredo i Quico Tur amb els alumnes de 6è de l'escola Verntallat de la Vall d'en Bas.

Quico Tur amb els alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Montsacopa d'Olot.

Quico Tur amb els alumnes de 1r i 2n d'ESCO i estudiants del cicle de grau superior de l'Escola Pia d'Olot.