LA FINAL ES DISPUTARÀ AMB LA CADIRA D’EN SANTI SILVAS

Tercer dia. I dia d'emocions molt intenses amb la resolució de la semifinal del quadre individual del Memorial però també la final de dobles i les eliminatòries del round-robin del torneig juvenil sub14.  Dia festiu i s'ha notat. Nombroses persones han passat per les instal·lacions del Club Natació Olot per gaudir del millor tennis en cadira de rodes però també encuriosits per la novetat d'aquesta novena edició. Les joves promeses del tennis espanyol. 8 nois i 8 noies que s'han deixat la pell en tots els partits que han disputat.

La jornada de demà començarà a les 10h amb les finals del torneig juvenil sub14 que enfrontarà a la pista 1 la catalana Naroa Aranzabal vs la valenciana Lidón Amurrio i a la pista 2, el madrileny Alejandro Verdasco vs el navarrès Iker Gaztamendi. I a continuació, es disputarà la final del Memorial Santi Silvas 2018 que enfrontarà al guanyador de la passada edició amb un dels veterans del torneig. Kike Siscar vs Juanjo Rodríguez. Després de 9 edicions disputades, finalment Rodríguez, íntim amic d'en Santi, jugarà la final del torneig amb la seva cadira. La mare d'en Santi me la va donar i des de llavors és la meva cadira de competició. Mai havia arribat a la final i demà serà un dia molt especial. Per tant, es presenta una final molt emotiva per tota la família del Memorial.

Precisament, l'aposta de la fundació amb aquesta novetat ha estat la d'atorgar una experiència de vida als joves tennistes a través de la convivència amb els jugadors del memorial. I ho han aconseguit. Ambdós han entrenat, escalfat, pilotejat a la pista, però també han compartit estones ben divertides a la carpa que l'organització té instal·lada a la gespa del CNOlot. En una d'aquestes estones, la tennista de la Federació Valenciana, Lidón Amurrio es proclamava fan del revés del veterà Carlos Pina qui assegurava entre rialles que el seu revés és dels més cotitzats en el rànquing de cadires. Mentrestant, la benjamina de la Federació Catalana, Naroa Aranzabal, mostrava la seva admiració pels moviments en forma de 8 que fa una altra de les veteranes del Santi Silvas, Lola Ochoa.

Per la seva banda, la catalana Laura Guberna reconeixia que li ha agradat molt l'experiència i veure l'alt nivell competitiu i esportiu dels tennistes en cadira. Em pensava que jugarien bastant pitjor per les dificultats que tenen, però m'han sorprès molt. Tenen molta força i ho fan molt bé. De la mateixa manera, s'expressava el valencià Yeray Andrés que tampoc havia vist mai un torneig com el Santi Silvas. Ens hem posat a la seva pell i ens han guanyat. La coordinació és molt complicada.

Són els aplega pilotes. Són alumnes de l'Escola Pia d'Olot. I són uns autèntics herois. Durant els quatre dies del Memorial canvien la seva rutina d'estudi, per una rutina marcada per la disciplina i la satisfacció d'ajudar als principals protagonistes del Santi Silvas. Molts d'ells reconeixen que esperen aquestes dates durant tot l'any. Asseguren que s'ho passen molt bé i se senten orgullosos de ser el suport, a la pista, dels tennistes en cadira de rodes.

A nivell esportiu avui s'han disputat les finals del quadre de dobles i consolació individual. Demà a partir de les 10h, dia de finals a l'Open Santi Silvas i a les pistes del Club Natació Olot.