L’eina educativa de l’Open, el seu valor afegit!

Tarda assoleïada a les instal·lacions del Club Natació Olot. Tot estava a punt per acollir una nova edició, la novena de l'Open Santi Silvas. L'arribada dels jugadors de sub14, la principal novetat d'aquest 2018, ha marcat les hores prèvies al sorteig del quadre nacional. Els jugadors en cadira de rodes, els veterans Carlos Pina i Juanjo Rodríguez i el madrileny, Jorge Iglesias que l'any passat es va estrenar al torneig olotí, han arribat just a temps per ser testimonis de la confecció dels partits que es disputaran durant la primera jornada de competició.

La presidenta del Club Natació Olot, Gemma Soy, ha sigut l'encarregada de donar la benvinguda als jugadors i ha remarcar la importància d'aquesta iniciativa tant pel club com per la ciutat. Soy ha recordat la figura de Santi Silvas i ha posat de manifest l'alt nivell esportiu de la competició. Per la seva banda, la regidora d'esports de l'Ajuntament d'Olot, Mar Roca, ha destacat la vessant educativa i social de la Fundació per la feina que realitza a les escoles i durant el torneig. De fet, en els propers 2 dies, està previst que més de 400 nens i nenes de diferents centres educatius de la comarca passin per les instal·lacions del club olotí. A banda de veure com juguen les millors raquetes del panorama nacional en cadira de rodes, també podran posar-se a la seva pell, a través de diferents activitats com un circuit d'obstacles amb els ull tapats, bàsquet i tenis en cadira de rodes i blind tennis. En aquest sentit, Tommy Robredo ha explicat que una de les seves màximes és conscienciar que una discapacitat és una petita diferència. Per aquest motiu, els esforços de la Fundació se centren en normalitzar-ho entre els més joves a través del seu programa d'esport adaptat a les aules, però també en potenciar la rehabilitació a través de l'esport pels pacients de l'Institut Guttmann.

La novetat d'aquest any, és sens dubte, l'aposta per la convivència de jugadors juvenils sense discapacitat amb els veterans del torneig en cadira de rodes. Així s'ha incorporat un torneig amb les millors figures de sub14 a nivell nacional. Pel tècnic Angel Robredo es tracta d'una experiència vital que aportarà als més joves valors tan importants com l'esperit de superació, lluita i companyarisme.

Un cop realitzat el sorteig aquesta ha sigut la confecció del quadre de competició nacional pels 16 millors jugadors nacionals en cadira de rodes .