PRIMERS FRUITS DE LA COL·LABORACIÓ AMB L’INSTITUT GUTTMANN

Segon dia de torneig. I, igual o més intens que el primer. Partits, competició, vivències, noves experiències, tallers adaptats per nous escolars i una visita molt esperada. Els pacients de l'Institut Guttmann, institució amb qui col·laborem des de fa 2 anys amb la incorporació del tennis com a part de la seva rehabilitació durant l'ingrés. Es tracta d'un programa que té molt d'interés i acceptació entre els pacients ja que els permet anar-se recuperant de la seva lesió tant a nivell físic com emocional. Precisament, des de fa uns mesos s'estan veient els primers fruits d'aquesta col·laboració. I és que cada vegada, hi ha més pacients que després d'incorporar aquesta disciplina durant la seva hospitalització, un cop tenen l'alta, la continuen mantenint. Fins al punt, d'iniciar un nou camí a l'entorn del tennis en cadira de rodes. En els últims mesos, podem parlar d'una dotzena de casos, segons l'Institut.

De fet al torneig Santi Silvas tenim dos jugadors que aquest esport, els ha canviat la vida. Són en José Coronada i en Pau Martí. I en aquesta edició, també hem rebut la visita d'un dels veterans de l'open que va sortir de la Guttmann. Quico Tur, que porta dos anys sense competir a l'open olotí a causa d'una lesió, ha fet estada a les instal·lacions del Club Natació Olot on s'ha retrobat amb bons amics, companys i amistats de tants anys de competició. La Guttmann va ser el meu trampolí per començara a dedicar-me de forma professional al tennis. Quan em van donar l'alta vaig començar a l'escola de tennis adaptat de la Federació Catalana i des de llavors no he parat.

Els meus menuts també han marcat l'agenda del dia al Santi Silvas. Avui amb la visita de les escoles Verntallat, Riudaura i Morrot hem tornat a gaudir de moments impagables amb la pràctica de les diferents estacions esportives adaptades: slalom, bàsquet en cadira, boccia, blind tennis... En total, prop de 200 escolars que han conegut de més a prop el que representa una discapacitat i com fer-hi front.

A nivell esportiu, avui s'han disputat entre individuals, dobles i consolació 10 partits del quadre de competició del Memorial Santi Silvas. Així, a les semifinals de demà, s'enfrontaran Kike Siscar vs Arturo Montes i Juanjo Rodríguez vs Siscu Prat. I en dobles, els partits  els realitzaran Siscar i Josu Villahoz vs Luis Redondo i Arturo Montes.

Per la seva banda, els 16 esportistes que conformen el primer torneig juvenil del Santi Silvas han continuat en la seva lluita per arribar a la final. Tots contra tots, estan disputant un round-robin amb un alt nivell competitiu i esportiu.

Demà, a partir de les 10.30h, nova jornada per endavant a les instal·lacions del Club Natació Olot amb el següent ordre de joc.